فراتر از یاددهی و یادگیری

آموزش با بازی و سرگرمی (۲)

قبلا در مورد اهمیت آموزش همراه با سرگرمی مطلبی نوشته بودم. همیشه چه در بازی های که طراحی می کنم و چه از الگو ها یا روش های همکاران عزیز استفاده می کنم، تمام سعی خود را می کنم روش ،طرح و بازی که برای تدریس استفاده می کنم کمترین بدفهمی [در این مورد ان شاءالله مطلبی خواهم نگاشت] را در دانش آموز شود و این باعث می شود که انعطاف پذیری در استفاده از روش ها یا بازی ها کمتر شود، برای من کمیت اولویت کمتری نسبت به کیفیت دارد.

همچنین اتخاذ تصمیمات نادرست (بدون داشتن هدف در انجام بازی و سرگرمی) در استفاده بی وقت و بی موقع بازی و سرگرمی در پایه های اول و دوم مقطع ابتدایی باعث می شود دانش آموزان از مدرسه فقط تفریح را به یاد داشته باشند و اگر تفریح نباشد، دانش آموز همانند مرده متحرک وارد مدرسه شده و برای چند ساعت مطالبی به خاطر بسپارد و طبق مطالبی که حفظ کرده است تکالیفش را انجام دهد.

برای آزمایش اینگونه دانش آموزان راحترین روش، تغییر کلمات سوال می باشد به همین دلیل است که در سیستم نوین دیگر معلم هیچ سوالی از کتاب درسی طرح نمی کند. این دانش آموز است که خود ارزش مطلب را درک کرده و نسبت به یادگیری آن اقدام می کند.

دو نوع بازی در این تصاویر مشاهده می کنید.

  1. آموزش جهت های جغرافیایی با بازی.
  2. انداخت توپ کاغذی به درون ظرف پلاستیکی (افزایش دقت، تمرکز، هماهنگی چشم و دست).
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. دریا می گوید

    سلام
    روز معلم را پیشاپیش تبریک میگم

    1. مهدی می گوید

      سلام
      ممنون، روز شما هم مبارک همکار گرامی.

  2. دختریم ... می گوید

    سلام
    اومدم روزتون رو بهتون تبریک بگم و امیدوارم که همیشه موفق باشین .

    1. مهدی می گوید

      سلام
      خیلی ممنون، یک دنیا تشکر.